14 Şubat 2014 Cuma

YUFKA NASIL SAKLANIR?



Çalışan bir kadın olduğumdan her an alışverişe gidemiyorum. Bu nedenle bir hafta saklayabileceğim ürünleri, haftalık olarak satın almayı tercih ediyorum.

Yufkayı çoğunlukla büyük marketler yerine yufkacıdan taze olarak alırım. Bu şekilde hem esnafın iş yapmasını destekler, hem de elde açılmış harika yufkaları tüketmiş olurum.

Özellikle yufkayı en az 3 adet alıyorum ama hepsini aynı anda tüketemeyeceğimden, kurumamaları ve yapışmamaları için pratik bir şekilde muhafaza ediyorum.

Öncelikle 2 kat gazete kağıdını tezgaha serin (gazetenin büyük olması önemli, çünkü yufkanın hava almaması gerekiyor. Yufkacıların sardığı kağıtlar ise küçük boyutta ve bu nedenle saklamasını imkansız hale getiriyor. Ama arzu ederseniz gazetenin üzerine yufkaları satın aldığınızda sarılmış olan kağıdı da serebilirsiniz).

Yufkaları gazetenin üzerine koyun (ben yufkacının katladığı şekliyle koymayı tercih ediyorum).



Gazetenin iki uzun kenarını ortaya doğru kıvırın (yufkaları bu aşamada kıvırmamaya dikkat edin, sadece gazete katlanacak).



Daha sonra gazetenin sizin önünüze denk gelen kısa kenarından tutarak rulo yapın.











Yufkayı bu şekilde önce birinci poşete koyun ve poşetin ağzını düğümleyin ya da yapışkan özelliği varsa yapıştırın.





Son olarak yufka rulosunu ikinci bir poşete daha koyun ve bunun da ağzını düğümleyin.



İşte yufkalarınız bu şekilde 1 hafta kurumadan ve yapışmadan saklanabilecektir.

Kolay gelsin :o)

Not: Hazır yufkanız varken kıymalı börek, Ali paşa kebabı ya da patatesli gözleme yapmanızı tavsiye ederim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder