21 Mayıs 2014 Çarşamba

EV YAPIMI DOĞAL ŞAMPUAN


Evlerimize ne yazık ki birçok ürünle, bizlere ve sevdiklerimize zarar veren kimyasalları almış oluyoruz. Bu kimyasallar sadece temizlik malzemelerinde de değil gıdalarda da oluyor.

Tabi ki doktor değilim, ancak son dönemlerde artan kanser vakalarının çoğunluğunun bu maddelerden kaynaklandığı çok açık. Hatta bu konunun bilim adamları tarafından çeşitli zamanlarda onaylandığı da bir gerçek.

Bu nedenle evime aldığım her ürünün ister gıda, ister temizlik ürünü vs olsun doğal olmasını tercih ediyorum. Gıdaları olabildiğince ve tabi bulabildiğimce organik ürün satan yerlerden seçiyorum. Hatta baharatları ve tuzu bile organik olarak kullanıyorum.

Geçenlerde şampuanın içeriğinde bulunan maddeleri "içindekiler" kısmında okudum ki, bu kadar çok kimyasal malzemeyi saçıma sürdüğüme pişman oldum. Hatta canım yeğenimin de "bebe şampuanı" adı altında bile olsa bu kimyasallara maruz kalmamasına karar verdim.

Kullandığınız şampuan ne kadar çok köpürme özelliğine sahipse, o kadar zararlı demektir. Çünkü sadece zararlı kimyasallar bir araya geldiğinde bu kadar köpürme sağlar. Bu nedenle şampuan köpürdüğü için sevinmemenizi tavsiye ederim.

Tüm bu düşüncelerimden dolayı, evde şampuanımı kendim yaptım. Öncelikle sonucunu söyleyeyim, kabul ediyorum oluşan renk piyasadan aldığımız o rengarenk şampuanlar gibi güzel değil. Ancak saçımı yıkadığımda saçım inanılmaz parladı ve canlandı.

Hemen tarifi paylaşayım:


Malzemeler listesinde "kuru bitki" diye bir kısım göreceksiniz. Kurutulmuş bitkiyi kendi saçınızın durumuna göre seçebilirsiniz:

Saçın kolay uzaması için: Kurutulmuş biberiye
Saça parlaklık vermesi için: Kurutulmuş adaçayı (Koyu renk saçlılar için), Kurutulmuş papatya (Açık renk saçlılar için)

Ben evimde kurutulmuş adaçayı kullandım, çünkü koyu renk saçlıyım.

Malzemeler (100 ml):

1 su bardağı kaliteli içme suyu (kaynar olmalı)
1,5 yemek kaşığı dolusu kuru bitki (yukarıda bahsettiğim bitkilerden kendinize uygun olanını seçebilirsiniz, hatta bitkileri karıştırarak kullanmanız da mümkün)
50 gram organik zeytinyağlı kalıp sabun
3 adet E vitamini kapsülü (eczanelerde bulunuyor)
105 gram gliserin (eczanelerde 35 gramlık şişelerde satılıyor, 3 adedi 105 grama denk geliyor)
2 çay kaşığı kokusunu sevdiğiniz bir yağ (gül, yasemin, lavanta gibi bir yağ olabilir)

Yapılışı:

Bir su bardağı kaynar suya kurutulmuş bitkiyi koyup hava almayacak şekilde kapatın ve 15 dakika bekletin (kapağını kapatabilmek için tencere kullandım).


Yeterli süre geçtiğinde çok ince delikli bir kevgirden suyunu süzün.


Zeytinyağlı kalıp sabunu rendeleyin.


Süzdüğünüz bitki suyuna rendelenmiş zeytinyağlı sabunu ekleyip, kısık ateşte karıştırmadan (yoksa sabunlar kaşığa yapışıyor ve çıkartmak için uğraştırıyor) pişirin. Pişme esnasında tencerenin kapağını kapatmayın.

Yaklaşık 10 - 15 dakika sonra tüm sabunun eridiğini göreceksiniz. Hatta üzerinde hafif bir köpüklenme oluşuyor. Bu aşamada ateşi söndürün ve 10 dakika bekletin.

10 dakika sonra gliserini ve E vitamini kapsülünün içindeki sıvıyı sabunlu karışıma ekleyin ve kaşıkla karıştırın (E vitaminin içindeki sıvıyı almak için bir iğneyle üzerinde delik açabilirsiniz). Üzerindeki köpüklenmeyi arzu ederseniz kaşıkla alıp el yıkamak için bir kenarda tutabilirsiniz. Ama bu durum zorunlu değil sadece görüntüsü sizi rahatsız ediyorsa. Yoksa saçınıza bu köpüklenmenin gelmesinin de hiçbir mahsuru yok.

Gliserinden sonra kokusunu sevdiğiniz bir yağdan 2 çay kaşığı koyup yine karıştırın ve soğuduktan sonra şampuanınız kullanıma hazır.

Karışım sıcakken rengi koyu oluyor:


Soğuduğunda ise açık yeşil bir renge geliyor:


Eğer saçınızda kepeklenme sorunu varsa kurutulmuş bitkiyi süzdükten sonra çıkan bitki suyuna bir adet aspirin katabilirsiniz. Aspirin eridikten sonra rende sabunu ekleyerek tarifi uygulayabilirsiniz.

Güzel günler dilerim :o)


8 yorum:

  1. bu şampuanı düzenli olarak kullanıyor musunuz? Gliserin ne işe yarıyor? ve son sorum: şampuan saçınızı sertleştirip yapış yapış yapmadı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,

      3 ay öncesine kadar şampuanı düzenli kullanıyordum. 3 ay önce saçlarıma keratin bakımı yaptırınca keratinli şampuan kullanmam gerekti. Tarifteki şampuanın özelliği saçları temizlerken zarar vermemesi ve parlaklığını sağlaması. Saçlarımı yapış yapış yapmadı ama normal şampuanlar gibi de yumuşatmadı. Gliserin zaten piyasadan satın aldığınız neredeyse tüm ürünlerde bulunuyor. Kullandığınız kremlerden, şampuanlara kadar neredeyse her şeyde var. Bu şampuandaki kullanım amacı şampuanın yoğunluğunu arttırmak için yoksa su gibi sıvı oluyor. Umarım sorularınıza cevap olmuştur. Çok sevgiler

      Sil
  2. saç dökülme sorununa iyi geliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senem hanım merhaba,

      Bu şampuanın saç dökülmesini engelleyip engellemediğini tam olarak bilemiyorum ama saçı çok parlatıyor. Doğal olması sebebiyle de güçlendiriyor.Saç dökülme sorunum olmadığı için o açıdan bir şey diyemiyorum. Ancak saçınız çok fazla dökülüyorsa öncelikle bir uzmana gidip D vitamini, B12 vitamin seviyelerinizi ölçtürmenizi tavsiye ederim. Özellikle D vitamini eksikliği saçın dökülmesine yol açıyor. Tabi ki doktor değilim ama bu konuyu çok kişiden duydum. Hatta ekstra D vitamini kullanan kişiler saçlarının canlandığını söylüyorlar. Dediğim gibi bir doktorla beraber tahlilleri değerlendirmenizi tavsiye ederim. Bloğumda yayınladığım ve yine doğal ürünlerden yapılan saç dökülmesini önleyici bir saç maskesi de var. Explorerdaki adres kısmına şunu kopyalayıp yapıştırarak görebilirsiniz.

      http://yarati-yorum.blogspot.com.tr/2014/05/sac-dokulmesini-engelleyen-guclendirici.html

      Çok sevgiler

      Sil
  3. -merhaba,
    sampuani dün yaptim ve ilk kez kullandimcok güzel köpürdü sorun yasamadim fakat diger sampuanlardaki yansimayi göremedim. saclarimda ki bukleler dalgaya dönüstü sanki .gülden hanim siy memnun kaldiniz mi ? ayrica sampuanim bugün kati hale döndü, ne yapmaliyim? tavsiyeleriniz neler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben bu şampuanı uzunca müddet kullandım. Diğer şampuanlardaki yansımayı göremedim derken neyden bahsettiğiniz tam olarak anlayamadım. Diğer şampuanlar çok parlatıyor, bu az parlattı anlamındaysa diğer şampuanlarda kimyasal madde çok fazla olduğundan saçınız sağlıklı parlıyormuş gibi görünüyor. Halbuki o durum sadece dış cila, içten saçlarınıza zarar veriyor. Şampuanın koyulaşması normal arzu ederseniz benmari usulü eritip içine biraz daha bitki suyu katabilirsiniz. Eğer saçlarınızda hiç hoşunuza gitmediyse o zaman kalıp sabun olarak vücudunuzda kullanabilirsiniz.

      Sil
  4. Merhaba :) Son zamanlarda hayatimiza giren kimyasallardan bikmis biriyim ben de. Dogal yontemler ararken bu yazinizi kesfettim. Henuz denemedim yakinda deneyecegim. Daha once defne sabununu kullandim ama sacim cok uzun olmamasina ragmen asiri katilastirdi. Beni sabuna iten neden de sacimin eskisi gibi gur ve saglikli olmayisi. Umarim bu tarif sacima iyi gelir, tesekkur ederim size :)

    YanıtlaSil
  5. Bu şampuanı denedim, hindistan cevizi yağı ve lavanta yağı kullabarak uyguladım ve çok memnun kaldım. Hindistan cevizi yağı da lavanta yağı da saç için çok faydalı. Saçımda ciddi değişiklikler oldu. Tarif için çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil