8 Şubat 2014 Cumartesi

ŞOPSKA SALATA TARİFİ



Şopska salatayı Bulgaristan'a gittiğim bir dönemde yemiştim ve çok beğenmiştim. Aslında bizim çoban salatayla neredeyse birebir aynı, ama beyaz peynir rendesi tadına çok farklı bir güzellik katıyor.

Tarif şöyle:

Malzemeler (2 kişilik):

2 domates
2 küçük salatalık (mümkünse Çengelköy salatalık)
1/4 kuru soğan (ben kırmızı soğan kullandım, ama orijinalinde beyaz soğan kullanılıyor)
1 avuç maydonoz
Kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
Yarım limon suyu
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

Soğanları çok küçük yemeklik doğrayın.

Domateslerin ve salatalıkların kabuklarını soyup, küçük küpler halinde kesin.

Maydanozları ince ince kıyın.

Bir kapta soğanları, domatesleri, salatalıkları, kıyılmış maydanozu, limon suyunu ve zeytinyağını birleştirip, karıştırın.

Tüm karışımı servis tabağına alıp üzerine beyaz peyniri rendeleyin ya da benim yaptığım gibi bir kenarda beyaz peyniri ufalayıp sonra da üzerine katabilirsiniz.

Ve salatanız servis hazır. 

Daha farklı salata tariflerini de görmek isterseniz lütfen istediğiniz tarifin üzerine tıklayın:

Afiyet olsun :o)

Not: Çoban salatadan farklı olarak bu salatada biber konulmuyor. Bir defa denedim ancak peynirle çok yakıştıramadım. Domatesin ve salatalığın sulu tadının yanında biberler fazla kuru kaldı. Ama tabi ki zevkler değişebilir, arzu ederseniz deneyebilirsiniz.

Salatada beyaz peynir olduğundan ekstra tuz eklemiyorum ama daha tuzlu seviyorsanız siz ekleyebilirsiniz :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder