2 Şubat 2014 Pazar

SUSHİCO



Suşiye bayılmam ama ara sıra yemekten hoşlanıyorum diyebilirim. Bugün bir arkadaşımın evine hem çalışmaya hem de biraz tatlı sohbete gittim. Çok acıktığımız bir anda kendimize sushico'dan uzak doğu mutfağına özgü yiyecekler söyledik.

Siparişin getirilme hızı gerçekten çok iyiydi. Aramamızdan yarım saat sonra tüm siparişi getirmişlerdi.

Büyük bir açlıkla masanın başına geçip paketleri açtık. Çok düzenli olarak paketlenmişti ve hepsinin şekli çok güzel görünüyordu.

Önce wasabi ile soya sosunu bir kapta karıştırdım ki, hemen belirteyim acıyı çok seven biri olarak wasabiyi biraz fazla kullananlardanım :o) Wasabinin olduğu küçük kutunun içinde zencefil de vardı ama zencefili bu haliyle yemekten hoşlanmıyorum bu nedenle hiç dokunmadım.

Çubukları kullanma konusuna gelince: Öyle süper kullanıyorum diyemem ama en azından suşiyi düşürmeden alıp, wasabili soya sosuna batırıp hooopp diye ağzıma atabiliyorum :o)

İlk önce "California Roll" denilen içinde surimi (sahte yengeç veya ıstakoz eti, kıyılmış balık olanı da var ama içine bazı kimyasallar katılıyor diye biliyorum), avokado, salatalık, marul ve dışında da tobikko (bir takım işlemlerden geçirilmiş bir çeşit balık yumurtası/havyar) vardı. İçeriğini okuduğunuzda anlayacağınız gibi çok da doğal olmayan bir muhteviyata sahipti. Tadına gelince, daha iyisini yemiştim (özellikle Ulus'taki Sunset restaurantta yediğimin tadı hala damağımdadır)

California Roll

Ardından "Spicy Philadelphia Roll" denedim. Hemen içeriğini yazayım: somon, avokado, salatalık, marul, krem peynir, acı ve dışı da susam ile kaplıydı. Krem peynirli suşiyi ilk kez denedim ama yakıştığını söyleyebilirim. En azından tadı bir rahatsızlık vermedi. Bence california roll'e göre daha doğaldı ve daha lezzetliydi.

Spicy Philadelphia Roll

Suşilerden son olarak "İstanbul Roll" yedim. İçeriğinde kızarmış karides (tempura olarak geçiyor), avokado, salatalık, masago (aynı tobikkoda olduğu gibi bir çeşit işlemlere maruz kalmış balık yumurtası denilebilir) ve dışında da çıtır hale getirilmiş somon ve teriyaki sos kaplıydı. Suşi için gerçekten çok büyüktü. Çünkü suşi bir lokmada ağıza atılabilecek büyüklükte olmalı. Ancak İstanbul rollu yemek için en az 2 parçaya bölmeniz gerekiyor ki, bu durum da çubuk yerine çatal bıçak kullanılmasını mecbur bir hale getiriyor. Dışındaki çıtırlığını sevdim, sadece teriyaki sostan dolayı daha çıtır olabilme özelliğini kaybedip biraz yumuşamış. Ancak tadı çok güzeldi. Hele de wasabili soya sosuna batırdıktan sonra tadı beni gülümsetti :o)

İstanbul Roll

Arkadaşım suşinin yanına "Edamame" denilen (bir çeşit haşlanmış iri taneli yeşil fasulye) bir atıştırmalık söyledi. Sanırım haşladıktan sonra tuzlamışlar. Ben ilk denediğimde kabuğunun da yendiğini zannettim :o) Halbuki sadece içindeki taneleri yemek gerekiyormuş. Çok bayılmadım ama tadından da rahatsız olmadım diyebilirim.

Edamame
Arkadaşımla ikimiz haricinde evdekilerden biri de tavuklu noddle (erişte) sipariş etmişti. Onun yemeğinden tatmadım. Ama tabi ki yemekle ilgili fikrini sormayı da ihmal etmedim. Değerlendirmesine göre bugün yediğini çok beğenmiş. Daha önce aynı siparişi verdiğinde çok fazla soya sosu kullandıklarını, bu nedenle tadının yenmeyecek kadar tuzlu olduğunu söyledi. Ama daha sonra arayıp bu durumu düzeltmelerini rica etmiş. Şu anda daha az soya sosuyla yapılıyormuş ve sonuçta yediği noodle'a bayılmış :o)

Tavuklu erişte

Genel olarak değerlendirirsem, sushico'nun menüsü gerçekten çok zengin. Sohbetle birleşince de benim için harika bir yemek oldu. Tekrar sipariş eder miyim bilmiyorum. Başta da dediğim gibi çok fazla suşiye düşkün biri değilim, genelde yanımdaki sipariş etmezse özel olarak yiyeceğim bir gıda türü değil.

Fiyatlara gelirsek, buyrun durumu siz değerlendirin:

California roll (6 parça) 20 tl
Spicy Philadelphia roll (6 parça) 20 tl
İstanbul Roll (5 parça) 23 tl
Edamame 18 tl
Tavuklu Noodle 19 tl

Sevgiler :o)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder