27 Şubat 2014 Perşembe

YANIK İYİLEŞTİRİCİ KANTARON YAĞI


Yaklaşık 10 sene önce bir gece yanlışlıkla bacaklarımın üst kısmına kaynar su dökülmüştü. Size acısını tarif edebilmem mümkün değil, sanırım acıyla bağırma sesim tüm siteyi uyandırmıştır.

Neyse ki evde sürekli fazla fazla yanık merhemi bulundururum.

Her iki bacağımı soğuk suya tuttum ve yanık merhemlerini her bacağımın üst kısmına birer tüp bitirmek üzere bol bol sürdüm.

Benki ilaç kullanmayan insan, acıdan bir tane de ağrı kesici ilaç aldım ve sabah olmasını bekledim.

Sabah erkenden ailemi arayıp beni hastaneye götürmelerini rica ettim.

Doktor yanıklara baktığında çok ileri derece olduğunu, sürekli yanık merhemi sürmem gerektiğini söyledi ve en korktuğum şeyi ekledi: Ne yazık neredeyse tüm deri eridiğinden iz kalacak!!!

Ailemin arabasına binip ağlaya ağlaya onların evine gittim. Çünkü acıdan çok rahat yürüyemiyordum.

O gün çok sevdiğim bir arkadaşımla telefonda konuştuk ve üzüntüyle durumu anlattım. "Ben hemen geliyorum" diyerek yaklaşık 1 saat sonra ailemin evine beni ziyarete geldi.

Elinde bir şişe ve içinde kırmızı bir sıvı vardı.

"Bu kantaron yağı. Annem evde kendisi yapıyor. Yanık merheminle beraber bunu da her defasında sür, eminim iz kalmayacak" dedi.

Kaybedecek bir şeyim olmadığından "peki" diyerek yağı aldım ve o günden sonra yaklaşık 3 hafta boyunca sürekli kremle beraber bu yağı sürdüm.

Bu arada mevsimin kış olduğunu söyleyeyim. Ayağımda yün çorap, ama yanıklardan dolayı mecburen bir şortla dolaşıyordum. Banyo yapmak ise işkenceydi. Bacaklarıma hiç su değdirmeden canım annemin yardımlarıyla başımı eğerek saçlarımı ve vücudumun üst kısmını yıkadım.

3 hafta sonra yanıklarım epey düzelmişti ve yeni deri oluşmuştu, üstelik de doktorun bahsettiği gibi çukurluk gibi bir şey de olmamıştı.

Ve doktora gittim.

Doktor kapanmış yanık izlerime bakınca: "Ne kadar çabuk ve iyi iyileşmiş... Sözümü geri alıyorum kesinlikle iz kalmayacak.. Ama bu durum çok nadir görülür. Bu kadar büyük yanıklarda kesin iz kalır" dedi.

3 haftadan sonra 10 gün daha sadece kantaron yağı sürdüm.

İnanamıyordum bacaklarımda tek bir iz bile kalmamıştı. Çok mutlu oldum.

O günden beri evde her zaman yanık merhemimle beraber kantaron yağını da bulundururum.

Eğer kırmızı kantaron çiçeği bulabilirsem kendim yapıyorum (kırmızı dediğime bakmayın adı öyle geçiyor. Yoksa morla-pembe arasında bir renkte. Sarı kantaron çiçeği de vardır ama yanıklar için kırmızı kantarondan yapılan yağ kullanılır). Bulamazsam özellikle ayvalık tarafına gittiğimde yol üzerinde geçtiğim köylülerden satın alıyorum.



Yanıkları çok yüksek derecede iyileştirme ve acısını alma özelliği bulunan kantaron yağını evinizden eksik etmemenizi tavsiye ederim.



Sağlıklı günler dilerim :o)
Not: Kantaron yağı geçmişte yanarak iz kalmış bölgede etkili olmaz. Sadece yanık yeni olduğunda kullanılırsa iz kalmayacak şekilde iyileştirir.


6 yorum:

  1. benim kolumda yanık var.iyileşir mi derin bi yanık değil sadece deri üzerinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      ben doktor değilim, sadece bir tecrübemi paylaştım. Arzu ederseniz öncelikle bir doktora danışın. Kantaron yağı da yanıklara çok iyi geliyor, tecrübeyle sabit :)

      Sil
  2. Merhabalar yazinizi okudum ve inanin icimi derahlattiniz benimde bir hafta once basima geldi elim kaynar suda yandi direk hastaneye kostuk ilaclayip sardilar 4 gun boyle pansuman yapip gonderdiler sagolsunlar temizlediler fakat hala elim kotu durumda 2.derece yanık oldugu icin cabuk iyilesmicegini soylediler birgun eski komsumuz bana sarikantaronla yapilan bu kürü önerdi kendisi toplayip yapmis dün aksam ilk kez surdum elimse bir hareketlilik basladi kasinma oldu bazi kisimlarda iyiye isaretmis dediler bilmiyorum tabi size bir sorum olucak surdukten sonra kabuklanma gibi kabartilar olustu mu yanik bolgenizde ilk surdugumde boyle oldu benim korktum sizden bilgi almak istedim lutfen cevap verirseniz cok mutlu olucam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle çok geçmiş olsun. Yaşadığım olayın üzerinde çok zaman geçti ama bahsettiğiniz gibi kabuklanma olduğunu hatırlıyorum. Sonuçta cilt kendisini yeniliyor ve yanık bölgeleri tamamen atıyor. Kantaron yağını ben gece gündüz, baya bol bir şekilde cildim tamamen yağlanacak şekilde sürdüm

      Sil
  3. Kesinlikle çok iyi geliyor ben de kullandım hiç bir iz bırakmıyor deneyin

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle çok iyi geliyor ben de denedim iz bırakmıyor tavsiye ederim

    YanıtlaSil