8 Şubat 2014 Cumartesi

KEKİK KURUTMA



Özellikle tatil zamanlarında şehir hayatından uzaklara gitmeyi seviyorum.

Benim için en güzel tatil, deniz kenarında ya da sakin bir beldede kitap okumak, denize girmek, güneşlenmek ve tabi ki yöresel yemekleri tatmak anlamına geliyor :o)

Çoğunlukla gittiğim yerlere ait ot çeşitleri varsa onlardan da evime getirmeye çalışıyorum.

Tabi ki yeşillik olması dolayısıyla çok fazla dayanmıyorlar.

Ama kekik, nane, dereotu, maydanoz, fesleğen, biberiye gibi yeşil bitkileri kurutarak da kullanabilmeniz mümkün.

Öncelikle kekiğin yapraklarını saplarından ayırmanız gerekiyor (evet biraz zaman alıyor ne yazık ki).

Yaprakları oldukça küçüktür, dikkatli olmazsanız sapları da kopar ki, inanın sapları tabir yerindeyse tam odun gibidir, kısaca çok serttir :o)

Yaprakları ayırma işlemi bittikten sonra tüm yaprakları güzelce yıkayıp bir gazetenin üzerine yayın.

Kesinlikle güneş görmeyen bir ortamda 3-4 gün kurumasını bekleyin (Güneş görmemesi çok önemli. Yoksa yapraklar rengini kaybedip soluklaşıyor. Halbuki ışık görmeden aynı taze halindeki gibi yeşil kalıyorlar)

Kuruduğunda elinizle de çok rahat hissedersiniz. 

4 gün sonra kekiklerin kurumuş hali

Bir kavanoza koyup yine ışık görmeyecek şekilde dolaba kaldırın ve ihtiyacınız olduğunda kullanıma hazır :o))

Kolay gelsin :o)



2 yorum:

  1. Bu kurutma işlemini fırında yapsam olmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, fırında ısı çok hızlı geleceğinden kekikler pişmeye, hatta bir kısmı da yanmaya başlayacaktır diye düşünüyorum. Aslında fırında hiç denemedim. Bildiğim kadarıyla bazı büyük baharat firmalarında bu tür kurutma fırınları var, ancak sanırım evlerimizdekinden farklı... Yine de olur da denerseniz bana da sonucu yazabilir misiniz lütfen? Çok teşekkürler :o)

    YanıtlaSil