17 Şubat 2014 Pazartesi

ÇERKEZ TAVUĞU TARİFİ


Malzemeler (12 kişilik):

600 gram tavuk göğüs ( arzu ederseniz göğüs ve kemiksiz but karışık kullanabilirsiniz)
Yarım çay bardağı ceviz yağı (bulamazsanız fındık yağı kullanabilirsiniz)
2 diş sarımsak
1 su bardağı dolusu ceviz içi
1 su bardağı un haline getirilmiş ekmek içi (bayatlamış ya da dondurulmuş ekmek içlerini  -dondurulmuş kullanacaksanız çözülmeden sert haliyle kullanın- mutfak robotundan geçirebilirsiniz)
Bir tutam tuz
1,5 su bardağı tavuk suyu (bakınız: tavuk suyu nasıl yapılır?)
2 yemek kaşığı tereyağ
Bir tutam pulbiber

Yapılışı:

Tavuk göğsünü (ve varsa diğer tavuk etlerini) haşlayın.


Haşlanmış tavuk etlerini olabildiğince ince bir şekilde lime lime hale getirin (evet bu işlem biraz uzun sürüyor).

2 diş sarımsağa tuz katıp iyice suyu çıkana kadar dövün.

Cevizleri mutfak robotundan geçirin. Ancak un haline getirmeyin, dişe gelecek büyüklükte olmalı (leblebinin yarısı boyutunda olabilir)

Bir kapta didiklenmiş tavuk etlerini, un halindeki ekmek içlerini, çekilmiş cevizleri, dövülmüş sarımsakları, ceviz yağını (ya da fındık yağını) ve 1,5 su bardağı tavuk suyunu iyice karıştırın.

Ben tavuk suyu hazırlarken tavuğun derisini de kullanıyorum. Bu nedenle yarım çay bardağı ceviz yağı bu tarifim için yeterli oldu. Eğer tavuk suyunuz yağlı değilse yağ miktarını 1 çay bardağına çıkartabilirsiniz.

Tavuk suyunun önce 1 bardağını ekleyip karıştırmanızı tavsiye ederim. Çünkü benim kullandığım su bardağı ile sizinki ile aynı olmayabilir. Çerkez tavuğunun çok sulu olmaması için kıvamı görerek tavuk suyunu katmak daha doğru olacaktır.

Bu aşamada eğer tavuk parçalarınızın çok büyük kaldığını (yeterinde ince didiklenmediğini) düşünüyorsanız mutfak robotundan çok kısa süreli belki 3 - 4 saniye kadar çekebilirsiniz. Çerkez tavuğunda tavuk biraz ağıza gelebilmeli, bu nedenle püre haline getirmeyin.

Servis tabağına almadan önce tadına bakmanızı öneririm. Eğer kullandığınız tavuk suyu tuzluysa ekstra tuz eklemeniz gerekmeyecektir. Ancak tuzlu değilse bir tutam daha tuz katabilirsiniz.

Servis tabağına aldıktan sonra, bir tavada tereyağını eritin. Tereyağ kızdığında (lütfen çok kızdırmayın, çünkü tereyağ çok çabuk yanar) altını kapatıp pul biber ekleyin. Karıştırıp servis tabağındaki çerkez tavuğunun üzerine gezdirin. Ayrıca birkaç ceviz koyarak da süslemenizi tamamlayabilirsiniz.


Eğer elinizde tavuk parçaları varsa farklı bir öğüne de tavuk kokoreç, tavada tavuk kanat ızgara veya pane tavuk kanadı da yapmanızı tavsiye ederim :o)

Afiyet olsun :o)

Not: Bir kenarda fazladan un haline getirilmiş ekmek içi bulundurmanızı tavsiye ederim. Eğer tavuk suyunu fazla koymuşsanız, un halindeki ekmek içinden ekleyerek dengeyi sağlayabilirsiniz.


3 yorum:

  1. Merhabalar sayfanızı facebook tan gorup bir denemek istedim. Öncelikle tebrik ederim. Tariflerin yanı sıra verdiğiniz farklı bilgiler ve enstantaneler çok hoşuma gitti. Çerkez tavuğunu daha öncesinde bir ahbabımızın evinde ilk defa denemiştim ve bir tavuk nasıl olurda boyle ot gibi tat verir diye içimden geçirmiştim. Sizin tarifi okuyunca kendi kendime bir denemek istedim. Meğer benim yediğim Çerkez tavuğundan başka her şeye benzeyen bir şeymiş. Tadı çok ama çok güzel oldu. İnanın evdekilere de ikram etmek için tekrar yapmak zorunda kaldım. Doğru tarif için teşekkürler. Canım Çerkez Tavuğu hayatıma hoş geldin...

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Tarifi beğenmenize çok sevindim, afiyet olsun. Çok sevgiler :o)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık mükemmel gözüküyor.. tadı da öyledir.
    bu da benim çerkez tavuğu tarifim :)

    YanıtlaSil