4 Haziran 2014 Çarşamba

KULAK AĞRISINA DOĞAL ANTİBİYOTİK


Çocukluğumda rahmetli anneannem, annem ve ablamla birlikte bir köye gitmiştik. Köyde anneannemin tanıdıklarının yanında 1 ay kadar kaldık (söylemeden geçemeyeceğim bence şehirde doğan her çocuk böyle bir deneyim yaşayıp köy hayatını da bilmeli. Çocuğun ufkunu açar, vizyonunu genişletir diye düşünüyorum. Şarköy'e gittiğim dönemde her sabah "Dede" dediğimiz evin en yaşlı kişisi ile üzüm bağına gidip üzüm toplamak, ahırdaki hayvanları beslemek, kümesten taze yumurta almak, inekten süt sağmak, bahçedeki topraktan yapılmış fırında ekmek ve börek pişirmek, akşamları kapının önüne oturup konu komşuyla sohbet etmek ve oradaki çocuklarla oynamak benim için harika bir deneyimdi. O günlerimi her hatırladığımda ferahladığımı ve rahatladığımı hissediyorum. Benim gittiğim zamanki köy yaşamının tek kötü tarafı tuvaletin evin dışında bahçenin en uzak köşesinde olmasıydı. Çocuk olmamız nedeniyle gece uyurken tuvalete gitmemiz gerektiğinde annem sıkı sıkı giydirir öyle giderdik :o)

Neyse konuyu dağıtmadan hemen kulak ağrısı ile ilgili olan bölüme geçiyorum. Köyde kaldığımız dönemde bir gece çok kötü bir kulak ağrısıyla uyandım. Kulağımın zonklamasından uyuyamıyordum.

Annem hemen üzüntüyle rahmetli anneannemi uyandırıp ne yapabileceğimizi sordu. Bulunduğumuz köyde hastane, klinik vs yoktu. Rahmetli anneannem ise sorunumu doğal bir yöntemle çözdü.

Kulağıma soğan suyu damlatarak antibiyotik etkisiyle iyileşmesini sağladı.

Nasıl yapıldığından bahsedeyim:


Malzemeler (1 kullanımlık):

Çeyrek soğan

Yapılışı:

Çeyrek soğanı rendeleyin.

Rendelenmiş olarak temiz bir tülbentin içine koyup, tülbenti sıkarak soğanın suyunun çıkmasını sağlayın.

Sabah akşam 2'şer damla taze hazırladığınız soğan suyundan kulağın içine damlatın.

İşte bu kadar.. Soğan harika bir antibiyotik vazifesi görerek kulak içindeki iltihabı kurutuyor ve böylelikle ağrı da geçiyor.

Sağlıklı günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder