23 Ocak 2014 Perşembe

TAVUK SUYU NASIL YAPILIR? TAVUK SUYU TARİFİ

Malzemeler:

Bir (mümkünse organik, çünkü çok fark ediyor) tavuğun kaburga ve bacak kemikleri (ben genelde derisini de kullanıyorum, böylece tavuk suyunu kullandığım yemeklere yağ eklemek durumunda kalmıyorum ve hoş bir koku - tat veriyor) (Daha önce bir bütün tavuğun nasıl parçalara ayrılacağını anlatmıştım. Eğer okumak isterseniz lütfen tıklayın: Tavuk nasıl parçalara ayrılır ) Eğer kasaptan kemikleri alıyorsanız yaklaşık 500 gram kemik yeterli olacaktır.

1 adet iri havuç
2-3 adet kereviz sapı
1 iri kuru soğan
2 adet defne yaprağı
2 sap dereotu
2 sap maydanoz
2 adet tane karabiber (veya bir fiske karabiber)
1 dal taze kekik
Bir tutam tuz
1,5 litre su

Yapılışı:

Defne yapraklarını, dereotlarını, maydanozları, tane karabiberleri ve taze kekiği küçük bir keseye koyun (keseyi tencerenin içine koyacaksınız. Bu nedenle tencereye girebilecek özellikte, çok temiz olmalı) eğer elinizde kese yoksa o zaman tüm malzemeyi olduğu gibi tencerenin içine koyabilirsiniz, süzme işlemi esnasında zaten hepsi ayıklanmış olacaktır.



Havucun en üst kabuğunu kesip irice parçalara ayırın.

Aynı şekilde soğanı ve kereviz saplarını da birkaç iri parçaya bölün.

Tüm malzemeyi genişçe bir tencerenin içine koyun (Çok fazla tuz koymayın, çünkü süzme işlemini de yaptıktan sonra tavuk suyu çok tuzlu olabilir. Buna dikkat edin).



Tencerenin kapağı kapalı olarak kuvvetli ateşte fokurdayana kadar pişirin.

Fokurdamaya başladığında altını kısın. (bu işin uzmanları tavuk suyunun bulanmaması için kısık konumdaki ateşte kapağın açık olarak kaynaltılması gerektiğini savunuyor. Ama bu şekilde kaç defa denediysem suyunda çok fazla azalma oldu ve suyunu kaybetmemek için de ateşi erken kapatmak zorunda kaldım ve tam tavuk tadı oluşmadı. Bu nedenle tencerenin kapağı kapalı olarak kısık ateşte de pişirmeye devam ediyorum. Ayrıca belirteyim, bahsedildiği gibi bulanık da olmuyor, normal berrak tavuk suyu rengi oluyor. Eğer kısık ateşte kapağı açık olarak pişirecekseniz, arada suyun üzerinde biriken köpükleri de delikli bir kevgirle almanızı öneririm. Ben bunlara da dokunmuyorum, ama şeflerin yaptığını şeklini de paylaşayım istedim)

Kısık ateşte tencerenin ağzı kapalı olarak yaklaşık 1 saat pişirin

Pişme işlemi bittiğinde süzgeçten geçirerek süzün.



Süzgeçte kalan kemiklerin üzerine küçük et parçaları varsa bunları didikleyerek ayırıp saklayabilirsiniz. Tavuk suyuna çorbada ya da tavuklu pilavda kullanabilirsiniz.

Böylece tavuk suyunuz hazır.

Artan kemikleri ve sebzeleri ise benim de yaptığım gibi alüminyum folyoya sararak sokak hayvanlarına verebilirsiniz. İnanılmaz iştahla yiyiyorlar :o))

Kolay gelsin :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder