10 Ocak 2014 Cuma

ÇOBAN SALATA TARİFİ


Malzemeler (2 kişilik):

Yarım kırmızı soğan (ya da beyaz soğan, hatta elinizde varsa 5 sap taze soğan)
10 sap maydanoz
2 domates (veya 10 adet cherry domates)
4 adet ufak boylu çengelköy salatalık (veya 1 adet normal boyutta salatalık)
2 adet sivri biber (acı veya isteğe göre tatlı olabilir)
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı limon suyu
Bir tutam tuz

Yapılışı:

Soğanı piyazlık doğrayın, biberlerin ise saplarını kestikten sonra ince dilimler halinde kesin. Hem soğanı hem de biberleri aynı kasenin içine koyup bir tutam tuz ile tuzlayın, biraz karıştırın ve ağzını kapatıp 15 dakika buzdolabında bekletin. Soğanların yumuşaması gerekiyor.


Bu esnada domatesleri küp küp doğrayın (eğer domatesin kabuğunu yemekten hoşlanmıyorsanız küp küp doğramadan önce kabuğunu soyun). Cherry domates kullanıyorsanız (ki ben tarifte cherry kullandım), 4'e bölmeniz yeterli olacaktır.

Salatalığı da küp küp doğrayın (salatalığın kabuğunu salatada yemekten hoşlanmadığım için önceden soydum ama soymadan da kullanılabilir)

Maydanozları da saplarından ayırıp küçük küçük kıyın.

Şimdi tüm malzemeyi, limon suyu ve zeytinyağı da dahil olmak üzere bir tabakta birleştirin. Biberlerde ve soğanda tuz olduğundan salatanıza ekstra tuz katmamanızı öneririm.

Afiyet olsun  :o)

Not: Ben salatalarda soğanın ve biberin çok diri olmasından hoşlanmıyorum. Özellikle soğanın acılığını hissettiğimde salatanın tadına varamıyorum. Yine de başta anlattığım tuzda bekletme şekli isteğe ve beğeniye göre değişir. Eğer siz soğanı diri seviyorsanız hiç tuzda bekletmeden, sadece piyazlık doğrayarak kullanabilirsiniz :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder