2 Temmuz 2014 Çarşamba

MUTFAKTAKİ BÜYÜK YARDIMCILAR (KÜÇÜK MUTFAK ALETLERİ)


Genelde herkesin yaptığı yemeklere ve mutfak alışkanlıklarına göre vazgeçemediği küçük aletleri vardır. Bu küçücük aletler öyle büyük yardımlarda bulunurlar ki, adeta yemeği beraber yapmış olursunuz.

Tabi ki tencere, tava, kevgir, maşa, bıçak çeşitleri vs gibi daha büyük aletlerin yardımı görmezden gelinemez. Ancak bugünkü yazımda özellikle yeni yeni mutfağa girmeye başlayanlar için, ne gibi küçük aletlere ihtiyaç duyabilecekleri konusunda bilgi vermek istedim. 

Özellikle ailesinin yanından yeni ayrılıp, yeni bir hayat kuranlarda mutfakta ne kullanacağını bilememe sorunu yaşanır. Belki de bu yazıyı kendilerine küçük bir rehber niteliğinde kabul edebilirler.

Benim mutfağımdaki vazgeçemediğim küçük aletleri tanıtayım (üst resimdeki aletleri soldan sağa tanıtıyorum):



Ceviz ve Fındık Kırıcı:  Genelde ceviz, fındık, badem gibi yemişleri kabuklu olarak taze haliyle satın almayı tercih ediyorum. Bu şekilde daha çabuk bayatlamalarını önlüyorum. Bir de işin psikolojik yanı var... Sanki kendim kırınca taze taze dalından kopartıp yiyiyormuşum gibi hissediyorum :o)

Spatula: Aslında spatuladan mutfağımda birkaç boy var. Karnıyarık, börek, kek vs mi yaptım? Hooooppp spatulayla güzelce tabağa alıp süslüyorum. Mutfakta bıçaklara ne derece ihtiyacım varsa, spatula da aynı önemi taşıyor diyebilirim.

Tel Karıştırıcı: Mikseri dolaptan çıkart, kurulumunu yap, fişe tak, işin bitince temizle, kurula, tekrar kaldır... düşünürken bile yorucu oluyor. Halbuki bu tel çırpıcıyla birçok yemeği miksere ihtiyacım olmadan 2 dakikada karıştırıyorum :o)

Tokmak: Resimde gördüğünüz bu tokmağın havanı da var. Özellikle sarımsaklar için hiçbir zaman piyasada satılan sarımsak ezicilerden kullanmıyorum. Çünkü o eziciler, tokmak kadar iyi ezemediklerinden iri parçacıklar kalıyor ve tükettikten sonra midede yanma yapıyor. Halbuki sarımsağı alıp havana koyup, biraz tuzlayıp dövünce iyice suyu çıkıyor ve mide yakmıyor. Tabi sadece sarımsak değil.. Rezene tohumları, keten tohumu gibi baharatları da aynı tokmakla ezerek kullanıyorum :o)

Patates Ezici: Öyle rahat ki anlatamam.. Hele de püre ya da ezme patates salatası gibi bir yemek hazırlıyorsanız, bu eziciyle ezmeniz 2 dakikayı bile bulmuyor. Mutfaktaki çekmecesinde hep en ulaşılabilir yerdeki yerinde durur :o)

Süzgeç: Özellikle benim kadar çok bitki çayları yapıyorsanız bu küçük süzgeçten vazgeçemeyeceksiniz. Resimde tam belli olmamış ama altında kendi tabaklığı var. Böylece damlama ya da süzgeçi nereye koyacağım sorununu da ortadan kaldırmış oluyor :o)

Silikon Karıştırıcı: Sufle, kek gibi gıdalar yaptığınızda daha çok kabarması için metalden uzak durmak gerekir. Böyle anlarda silikon karıştırıcılar çok işe yarıyor. Ayrıca metal değdirilmemesi gereken teflon tava gibi ürünlerde de kullanılabiliyor. Hemen belirteyim kendisi ısıya dayanıklı :o)

Fırça: Benim gibi börek, poğaça, kurabiye vs çok yapıyorsanız, bu fırça vazgeçilmez yardımcılarınız arasında olacaktır. Resimde gördüğünüz fırçanın uçları silikon. Böylece fırından sıcak çıkarttığım gıdaların da üzerine soğumadan sürmek istediğim bir şey varsa sürebiliyorum. Ayrıca silikon uçlar o kadar yumuşak ki, sürme işlemi esnasında yemeğe zarar vermiyor.

Sebze Oyucu: Patlıcan veya kabak dolması yapıyorsam bir elimde mutlaka bu oyucu vardır. İlk aldığım zamanlarda "amaaaannn ben kaşıkla oyabiliyorum ne diye aldım ki!" diye düşünürken, sonradan ne büyük rahatlık olduğunu keşfettim. Eskiden bir patlıcanı oymam dakikalar boyunca sürerken, bu oyucuyla hızlıca hallediyorum :o)

Sebze Kabuğu Soyucu: Sadece sebze değil aslında.. Şeftali, nektarin gibi kabuğunu yemek istemediğim gıdaların da kabuklarını incecik, meyvenin ya da sebzenin etli kısmından hiç kaybetmeden soyabiliyorum. Sebze soyucum olmadan önce ne yalan söyleyeyim her patates soyduğumda kabukların kalınlığı dolayısıyla üzüntü duyardım. Artık böyle bir sorunum kalmadı :o)

Tribişon (Açacak): Tabi ki neredeyse herkesin evinde bulunan açacak.. Çok yönlü olması benim hoşuma gidiyor. Soda, cola vs. için açacak kısmını kullanırken, şarap gibi mantarla kapatılmış şişelerin açılımında ise tribişon kısmını kullanıyorum.

Mutfakta kolaylıklar dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder