1 Nisan 2014 Salı

OLİVO RİSTORANTE İTALİANO (GÖKTÜRK - İSTANBUL)


Geçen akşam bir arkadaşıma gittim. Bir değişiklik yaparak kendimize dışarıdan yemek siparişi vermek istedik. Arkadaşım daha önceden yemeklerini denediği Olivo Ristorante'yi önerdi (Tam türkçesi zeytin restaurant :o))

Hemen telefona sarılıp siparişlerimizi verdik. Siparişlerimiz telefon etmemizden yaklaşık 1 saat sonra geldi. Aslında fast food restaurantları için bu gereğinden uzun bir süre, ancak burası bir fast food restoranı olmadığından ve siparişimizin üzerine taze taze yapıldığından bekleme süresini makul olarak karşıladım.

Siparişlerin getirildiği paketleme biçimini beğendim. Zaten ne kadar özenle koyarsanız koyun, taşıma esnasında şekli bozulacaktır. Bu nedenle siparişlerin şeklinin hafif kaymasını da anlayışla karşılıyorum.

Benim siparişim minestrone çorbası (italyan sebze çorbası) ve domates soslu - sarımsaklı ekmekti. Aslında sarımsaklı ekmeğe parmesan peyniri de koyuyorlarmış ancak ben peynirsiz rica ettim.

Domates soslu ve sarımsaklı ekmeği gözüm bir müddet aradı. Çünkü ortada duran pizza kutusunu hiç üzerime alınmadım. Zannediyorum ki, arkadaşımın kızı pizza siparişi verdi. Ancak yanılmışım. Ortadan duran pizza kutusu benim siparişlerimden biriymiş. Resimde de gördüğünüz üzere ekmek değil sarımsaklı ve domates soslu pizzaydı :o) Ekmek hamurundan mı yapılıyor bilemiyorum.. Ancak ekmek denildiğinde bunun gerçekten ekmek dilimi olmasını tercih ederdim. Tadına gelince.. Domates sosundan çok memnun kalmadım. Sanırım sosu önceden yapıp bekletmişler (belki de sabahtan ya da bir önceki gün yaptılar). Çünkü hafif bir ekşime vardı. Sarımsak ise yok denecek kadar azdı, neredeyse hiç hissetmedim. Bu nedenle domates soslu - sarımsaklı pizzalarına (yani ekmeklerine) notum düşük... Ancak anladığım kadarıyla özel pizza fırınında pişirilmiş ki, bunu da takdirle karşıladım.


Minestrone çorbasının ise suyu o kadar fazla konulmuştu ki koca kasede sebzeler ancak 2 yemek kaşığını dolduracak kadardı. Bu nedenle çok sevemediğimi söyleyebilirim. Çorbadan çok düz sebze suyu içer gibiydi.


Arkadaşımın kızı porcini ve kestane mantarlı risotto siparişi vermiş. Öyle güzel, öyle iştahla yedi ki kendimi "acaba bende mi onun siparişinden verseydim" diye düşünmekten alıkoyamadım. Sonrasında yemekle ilgili fikrini sorduğumda ise "Çoooookkkk beğendim.. Mantarları da krema sosu da harikaydı" dedi. Zaten görüntüsü de söylediklerini destekliyordu. Çünkü risotto hamur gibi olmamış çok kıvamında pişirilmişti.


Arkadaşım ise sebze garnitürlü somon ızgara getirmelerini rica etmişti. Onun somonu da çok iyi pişirilmişti. Somon gibi balıkları pişirmenin en zor tarafı balığı kurutmamak ve çiğ kalmamasını sağlamaktır. Bence bu restoran somon balığı ızgarası konusunda çok profesyonel. Aşçılarını tebrik ediyorum. Sebze garnitürlere de bayıldım. Sebzeler hafifçe haşlanmış ama ne çok diri ne de çok yumuşaktı. Üstelik canlı renklerinden de bir şey kaybetmemişlerdi. Arkadaşım tadının da mükemmel olduğunu söyledi (sanırım ben menüden en kötü siparişleri vermişim. Çünkü onlarınki gerçekten iyiydi :o))


Olivo Ritorante'den bir daha sipariş verirsem kesinlikle çorba ve ekmek harici bir şey olacaktır. Çünkü diğer yemeklerin çok güzel olduğunu düşünüyorum.

Fiyatlar ise şöyle:

Minestrone çorba 10 tl
Domates soslu sarımsaklı ekmek 12 tl
Porcini ve kestane mantarlı risotto 24 tl
Sebze garnitürlü somon ızgara 30 tl

Ağız tadınızın bol olduğu keyifli günler dilerim :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder