20 Mayıs 2014 Salı

EVDE PATATES CİPSİ NASIL YAPILIR?


Malzemeler (1 kişilik):

1 adet patates
Yarım çay bardağı sirke
2 tatlı kaşığı un
Bir tutam tuz
Bir fiske karabiber
Kızartmalık yağ

Yapılışı:

Patatesin kabuğunu soyup ince ince dilimleyin. Dilimlerin çok kalın olmaması gerekiyor, hatta 2 milim kalınlığında desem daha doğru bir tanım olur :o)


Dilimlenmiş patateslerin üzerini 2 parmak geçecek kadar soğuk su koyun ve yarım çay bardağı sirkeyi ekleyin. Bu suyun içerisinde patateslerin en az 5-6 saat beklemeleri gerekiyor (ben genelde sabahtan doğrayıp, suya koyuyorum ve akşam pişiriyorum).


Beklemenin sebebini de açıklayayım. Patatesi yumuşatan içeriğindeki nişastadır. Bu şekilde beklettiğinizde patateslerin tüm nişastası gitmiş oluyor. Böylelikle kızarttığınızda çıtır çıtır kalır, yumuşamazlar.

Yeterli süre geçtiğinde patatesleri sudan temiz bir havlu üzerine çıkartın ve tüm suyunun gitmesi için başka bir havluyla üzerine hafifçe bastırarak kurumalarını sağlayın. Kurulama işlemini çok iyi yapmanız gerekiyor.

Kızartmalık yağı kızdırın.

Yağ kızarken kurumuş patatesleri genişçe bir tabağa alın. Üzerlerine un serperek tabağı biraz sallayın ve her taraflarının eşit olarak unlanmasını sağlayın.


Yağ kızdığında unlanmış patateslerin her iki yüzü de hafifçe kızarana kadar kızartın (tüm patatesleri aynı anda yağa atmayın, azar azar gruplar halinde kızarması gerekiyor).

Patatesleri yağdan çıkarttığınız anda temiz bir peçeteye yağının süzülmesi için koyup üzerlerine tuz ve karabiber serpiştirin (tuzu bu aşamada serpmeniz önemli, daha da çıtır bir hale getirecektir).

Ve patates cipsiniz yemeye hazır.

Arzu ederseniz yanında avokadolu dip sos veya salsa sosla sunabilirsiniz.

Afiyet olsun :o)

Not: Arzu ederseniz tuzlama aşamasında sevdiğiniz başka baharatlardan da koyabilirsiniz. Mesela ben acı toz biber ya da kimyon gibi sevdiğim tatlardan koymayı tercih ediyorum :o)


4 yorum:

  1. cok tesekkur ederim deneyeceyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda be beceremedim ama yine de deniyicem

      Sil
    2. Şimdiden afiyet olsun umarım beğenirsiniz :o)

      Sil
    3. Aysel hanım tam beceremedim derken eğer yumuşak olduysa suda az bekletmiş olabilirsiniz. Tüm nişastası gitmesi sağlanırsa çıtır çıtır oluyor :o)

      Sil