9 Eylül 2014 Salı

YALANCI RAMEN


Malzemeler (2 kişilik):

80 gram çin eriştesi/çin makarnası/spagetti/erişte ya da kore nişasta eriştesi (zevkinize göre seçebilirsiniz :o)
2 yemek kaşığı soya sosu
1 adet chili biber (acı kırmızı biber)
1 tatlı kaşığı pirinç sirkesi/üzüm sirkesi veya elma sirkesi
2 yemek kaşığı sıvı yağ (soya yağı olabilir)
1 tatlı kaşığı ketçap
2 kahve fincanı su
4 su bardağı kaynar su
10 sap maydanoz

Yapılışı:

Bir uzak doğu yemeği olan Ramen, orijinalinde yumurtalı çin eriştesi ile yapılır. Ancak bugün yalancısını sunduğumdan kullanılabilecek başka malzemelerin de alternatiflerini vermek istedim.

Bir tencerede 4 su bardağı su kaynatıp, içine yumurtalı çin eriştesini ya da malzemeler listesinde yazan diğer seçeneklerden birini koyun. Ben bu defa kore nişasta eriştesi kullanmayı tercih ettim. Bu nedenle daha şeffaf görünüyor.

Chili biberi küçük küçük doğrayın. Eğer çok acı seviyorsanız biberin çekirdeklerini de kullanabilirsiniz. Ben çıkartmayı tercih ettim. Çünkü ramenin görüntüsünde çekirdekler olsun istemedim.

Bir kapta soya sosunu, doğradığınız chili biberleri, pirinç sirkesini, sıvı yağı, ketçabı ve 2 kahve fincanı kaynar suyu karıştırıp, pişirerek fokurdamasını sağlayın. Fokurdadığında altını kapatabilirsiniz.

Haşlanmış çin eriştelerinin suyunu süzüp rameni ikram edeceğiniz tabağa koyun.


Üzerine de diğer kapta hazırladığınız sosun tamamını dökün. Çorba gibi sulu olması gerekiyor.

En son üzerine de maydanozları kıyıp serpiştirin.


Bu çorbaya mantar, tavuk eti, havuç, lahana, taze soğan, taze sarımsak gibi malzemeler eklemek de mümkün. Ben bugün sadece ana malzemelerle yapılanını anlatmak istedim. Arzu ederseniz siz jülyen (yani piyazlık soğan gibi doğranmış), başka malzemeleri de soteleyip çorbaya katabilirsiniz.


Bu tarz uzak doğu yemeklerini seviyorsanız başka bir gün de Dang Myun (Vejetaryen Chap Chae) - Kore Usulü Sebzeli Nişasta Eriştesi yapmanızı öneririm.

Afiyet olsun :o)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder