1 Mart 2014 Cumartesi

EVDE HAMBURGER NASIL YAPILIR? (HAMBURGER TARİFİ)


Geçenlerde 4 yaşındaki yeğenimle baş başaydık. Öğle saati geldiğinde ne yemek istediğini sordum, çünkü her zaman baş başa kalamıyoruz ve onun için özel ve sevdiği bir şeyler yapmak istedim.

Yeğenim de bana "Teyze bööööyyle eğlenceli bir şeyler yemek istiyorum" dedi ve bu sözün üzerine aklıma eğlenceli bir ev hamburgeri yapmak geldi.

Malzemeler (1 kişilik):

1 adet hamburger ekmeği (Uno'nun hamburger ekmeğini kullandım)
80 gram kıyma
1 adet çok ince dilim domates
1 adet çok ince dilim kuru soğan
1 yaprak marul veya kıvırcık
1 adet küçük kornişon turşu
1 çay kaşığı ketçap (Hemen belirteyim evde kendim yapmıştım. Tarif için tıklayınız: Ketçap)
Yarım çay kaşığı mayonez (Bu sosu da evde yapmıştım. Tarif için tıklayınız. Mayonez)
Bir fiske karabiber
Tuz (isteğe göre.. Diğer malzemelerde yeterli tuz olduğundan ben kullanmadım)

Yapılışı:

Kıymaya çok az karabiber katıp yoğurun ve hamburger ekmeğinden daha büyük olacak şekilde yassı ve yuvarlak bir köfte yapın (hamburger ekmeğinden daha büyük olmalı çünkü bu şekilde piştiğinde ekmekle aynı boya geliyor).



Köftenin şeklini verirken tam ortasına baş parmağınızı hafifçe bastırarak çukur yapın ki, pişerken top gibi bir hale gelmesin.

Turşuyu çok ince dilimler haline uzunlamasına doğrayın.


Teflon bir tavaya bir yemek kaşığı zeytinyağı (ya da sıvı yağ) dökerek biraz kızdırın. Yağ kızdığında köfteyi koyup önce bir yüzünü, daha sonra diğer yüzünü kızarana kadar pişirin. Eğer az pişmiş seviyorsanız pişme süresini kısaltabilirsiniz. Köfteyi kesinlikle kısık ateşte pişirmeyin yoksa tüm suyu kaçacak ve kupkuru bir hale gelecektir.

Köftenin pişmesine yakın (çiğliği tamamen gitmiş olmalı), tavaya hamburger ekmeğinin üst ve alt tabakasını koyup ekmeklerin içi çok az kızarana kadar köfteyle beraber pişirin. Ekmekler çok çabuk pişer, bu nedenle köfteyi ateşte almadan yarım dakika önce koymanız yeterli.

Köfte ve ekmekler pişince bir kenara alıp, tavadaki yağın içine soğan dilimini koyun ve yine önce bir yüzünü, sonra diğer yüzünü kızarana kadar pişirin.


Tüm pişirme işlemlerinin kısık olmayan bir ateşte pişirilmesi gerekiyor.

Servis tabağına önce hamburger ekmeğinin alt kısmını koyup, üzerine sırasıyla marulu, yanyana dizdiğiniz turşu dilimlerini, köfteyi, köftenin üzerine ketçap ve mayonezi, soğan dilimini en üste de domates dilimini koyup ekmeğin üst tabakasıyla kapatın.

Ev hamburgeri yenmeye hazır :o)


Yeğenime yanında ev yoğurdundan ayran yaptım (bakınız: yoğurt nasıl yapılır?). Hamburgere de tek kelimeyle bayıldı :o)

Afiyet olsun :o)

Not: Yeğenimin ne yazık ki hiçbir peynir çeşidiyle arası yok. Bu nedenle hamburgere taze kaşar gibi bir peynir ekleyemedim. Arzu ederseniz, tüm yaratıcılığınızı kullanıp yukardakilerden daha farklı malzemeler de ekleyebilirsiniz. Sos çeşitlerinden hardal ya da barbekü sos da çok yakışacaktır. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder