22 Mart 2014 Cumartesi

HIÇKIRIĞI DURDURMA YÖNTEMLERİ



Bazı şeyler toplumda komik olarak kabul edilmiştir. Mesela toplulukta burnunuzu sildiğinizde kimse gülmezken, hıçkırmaya başladığınızda birden gözler size doğru döner ve herkesin yüzünde bir gülümseme olur. Hele de asansör gibi sıkışık bir alandaysanız :o)

Bunun da yanında hıçkırmak kişiyi bünyesel olarak rahatsız eder.

Birçoğumuzun hıçkırığı geçirmek üzere keşfettiği ya da bildiği yollar vardır. Benimkiler şöyle:

* Nefesinizi tutup 3 defa yutkunun (bu esnada nefesinizi tutmaya devam etmeniz gerekiyor)

* Bir kaseye su koyup kediler gibi dilinizle içmeye çalışın :o)


* Bir bardaktaki suyu bardağın ters tarafından içmeyi deneyin. Yani bardağı tutup ağzınıza yakın gelen kenardan değil tam karşı kenarından içmeye çalışın (ben bunu denemiştim, dökmeden içmek zor oluyor :o)))

* Kulaklarınızı 15 saniye için tıkayın. Bunun için parmaklarınızla kulaklarınızın kenarındaki kulakçıklara bastırın.

* Bir yudum suyla gargara yapın (size hiç gargara yapamadığımı söylesem :o) Ne zaman denesem yutuyorum benden hiç gar gar gar gar diye bir ses çıkamıyor :o))

* 15-20 defa limon yalayın (ekşi sevdiğimden hıçkırık tutsam da tutmasam da bunu zaten yapıyorum :o)

* Suya atlayacak gibi burnunuzu ve ağzınızı kapatıp, nefes almadan, mümkünse 1 dakika durun (ben içimden 60'a kadar saymaya çalışıyorum :o))

* Bir kese kağıdını alıp içine doğru nefes alıp verin. Hani otobüs ve uçak yolculuklarında mide bulantısı olduğunda da aynı yöntem uygulanır. Kese kağıdının ağzı hafifçe büzülür. Ağıza iyice yaklaştırılıp içine doğru nefes alıp verilir.

* Ağzınıza bir tane kesme şeker atın. Şeker hıçkırığı durdurmada yardımcı olacaktır.

Sağlıklı günler dilerim :o)


4 yorum:

  1. Merhaba, benim gibi küçük çocuğu olanlar sanırım şu kedi gibi bir bardaktan su içme yöntemini hıçkırığı tuttuğunda çocuğuna yaptırmalı :) " anne ben şimdi kedi mi oldum " diyerek katıla katıla güldü ama işe de yaradı. Eğlenceli tavsiyeniz için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yorumunuzu okuyunca ben de güldüm :o) Çocuğunuza ve size upuzuuunn sağlıklı ve mutlu bir ömür dilerim, çok sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kesme şeker işe yarıyormuş gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furkan bey çok sevindim, geçmiş olsun :o)

      Sil